Bratislava 12. novembra (TASR) - Kritická dopravná situácia v hlavnom meste SR sa dá riešiť jedine posilňovaním verejnej dopravy i keď samotné posilňovanie celkovú situáciu nevyrieši. Bratislava má v porovnaním s inými mestami, napríklad Viedňou, veľmi málo parkovacích podzemných miest koncentrovaných v strede mesta. Pre rozvoj mesta je nepochybne nutné budovať ďalšie garáže, čím by sa eliminoval tento nedostatok. Myslí si to Igor Lichý z ateliéru Architekti Šebo Lichý.
Iniciatíva na vybudovanie podzemných garáží vyšla zo strany magistrátu mesta ešte v roku 2010. Magistrát aj vypísal verejnú obchodnú súťaž na prenájom pozemkov na Kollárovom námestí. Výstavbu a prevádzku garáží zabezpečí súkromný investor ako víťaz projektu, ktorý sa momentálne nachádza v štádiu vydania záväzného stanoviska hlavného mesta.
Podľa Lichého vzhľadom na nedostatok voľných plôch v centre jediným možným riešením je na tento účel využiť námestia a parky. Výška zemného substrátu v prezentovanom projekte na streche podzemnej garáže umožní rast nielen trávy a kríkov, ale aj vysokých stromov, takže obavy ochranárov považuje za neopodstatnené.
Podľa neho realizácia projektu umožní aj rozvoj celého okolia Kollárovho námestia. Dôkazom, že parkovanie je pre rozvoj mesta nevyhnutné, sú prosperujúce nákupné centrá, ktoré majú parkovanie vyriešené, v protiklade s upadajúcou Obchodnou ulicou, ktorej parkovanie chýba a ktorá už roky zbytočne chátra. Jediný nedostatok projektu vidí v tom, že neráta s revitalizáciou zvyšnej časti parku. Myslí si, že okrem zelene by bolo vhodné v danej lokalite uvažovať aj o detskom či športovom ihrisku alebo inom účele prežívania voľného času.
Ateliér Architekti Šebo Lichý sú autormi viacerých projektov, okrem iného bytového domu Vista Residence na Vlčkovej ulici v Bratislave, apartmánového komplexu Tatraville vo Veľkej Lomnici, obytnej zóny Rusovský sad, hotel na Štefánikovej ulici v Bratislave či Olive Kramáre. Na Mickiewiczovej ulici v centre hlavného mesta je to zelené bizniscentrum Wallenrod, pričom najbližšia podobná „živá“ budova tohto druhu stojí v nemeckom Hamburgu.
0